YAZARLAR

Hafta içinde Konya Milletvekili Harun Tüfekçi, Karayolları Bölge Müdürü Mahmut Yıldız, Kaymakam Tuncay Sonel, Seydişehir-Konya ve Seydişehir-Antalya yolu çalışmalarını yapan Sar Yapı, Öztaşbaşı, Yaşar hafriyat firmaları yetkilileri ile bir araya geldik.

Karayolları Bölge müdürlüğünü sık sık eleştiren biri olarak bu toplantıda paylaşılan bilgiler için öncelikli olarak teşekkür ediyorum.

Müdür Yıldız verdiği bilgide; “Seydişehir -Antalya Yolu 2 dev tünel ile 30 kilometre kısalacak. Yapılacak 2 büyük tünel ile kış aylarında geçit vermeyen Alacabel ve kazaların sık yaşandığı Acil Kaçış Rampası baypas edilecek. Yol eğimi yüzde 7-8’ lerden yüzde 3-4’lere düşürülecek. Alacabel’e yapılacak tünel uzunluğu 7 bin 360 metre, Susuz köyü yakınlarından girecek tünel ise 2 bin 910 metre uzunluğunda” olacak.

Bu iki tünele devletimiz gerçekten çok büyük bir yatırım yapacak. Bir kilometrelik tünelin 50 milyon liraya mal olduğu düşünülürse yaklaşık 10 kilometrelik tünel için 500 milyon liralık bir harcama yapılacak.

İlk yapılacak tünel Zirve dinlenme tesislerini geçince başlayacak, Yarpuz Beldesi’ni geçip Beyşehir yol ayrımına yakın bir yerden çıkacak.

Şu anda hizmet veren Türkiye’ nin en uzun tüneli Nefise Akçelik Tüneli, Ordu ili sınırları içinde, Tünelin uzunluğu 3 bin 778 metre.

Alacabel tüneli tamamlandığı zaman 7 bin 360 metrelik uzunluğu ile en uzun tünel olacak.

Yine Antalya yoluna ikinci bir tünel daha yapılacak, bu tünel Çatmakaya yol ayrımında yapılacak yol ile Susuz yaylasının altından Tınaztepe mağaralarının önüne çıkacak ve uzunluğu 2 bin 910 metre olacak.

Halen proje aşamasında olan bu tünelin en önemli özelliği yapımında çok büyük emeğim olan Acil kaçış rampasını dolayısı ile ölüm virajını devre dışı bırakacak olması.

Sevindirici nokta, yapılacak tünellerin Tınaztepe Mağarası, Dağtur ve Zirve Dinlenme Tesisleri’ni etkilemeyecek olması, işletmecilerimizin mağdur olmaması çok önemli.

Bu iki önemli proje gerçekleştiği zaman Seydişehir-Antalya yolu 30 kilometre kısalacak ve yolun önemi en az üç kat daha artacaktır.

Artık bu yolun bir önemi kalmayacak diye olumsuz propaganda yapanlara bence en güzel cevap bu iki tünel olacaktır.

İncesu ve Taşağıl geçişlerinin inşaası da kısa sürede başlayacak, Taraşçı yolunun genişletilmesi çalışmalarına bu yıl başlanacak, gelecek yıl tamamlanacak, burada yolun genişliği 20 metre olacak.

Diğer Yandan 93 kilometre olan Seydişehir-Konya bölünmüş yolunun 20 kilometresi hariç hizmet veriyor. Kalan 20 kilometrenin 15 kilometresi yılsonuna kadar ulaşıma açılacak kalan 5 kilometresi de gelecek yıl hizmet vermeye başlayacak.

Seydişehir-Konya yolunun yapımında geç kalındığını belirtmek istiyorum. Zira çok sık yaşadığımız ölümlü kazaları tamamı yol inşaatı devam eden bölgelerde meydana geldi.

SANAYİ KAVŞAĞI

Seydişehir-Konya yolu çıkışında bulunan sanayi kavşağında her hafta 4-5 maddi hasarlı kaza meydana geliyor. Sık sık gündeme getirdim. Tekrar yazıyorum Sanayi girişi ve çıkışı düzenlenmeli, yakında yol bölünecek ve vatandaşlarımız kısa olacak diye ters yoldan ana yola çıkacak, ne kadar önlem alınırsa alınsın vatandaşlar yine bu hatayı yapacak, bu sebeple Sanayi giriş ve çıkışının mutlaka düzenlenmesi gerekiyor.

Yol yapımı tamamlandığı zaman bir daha düzenleme yapılmaz, yarın geç olmadan düzenlemenin yapılması ileride olabilecek daha kötü kazaları da önleyecektir.

Karayolları Bölge Müdürü Mahmut Yıldız’ ın konuya bir el atması sorunu eminim çözecektir.

> Yeni Meram >Yazarlar > Antalya yolu 30 kilometre kısalacak!
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.