YAZARLAR

Hatırlanacağı üzere Seydişehir-Antalya Yolu Katran Gediği mevkii ve Seydişehir-Konya Yolu Çavuş Rampası’nda “Ölüm virajları” olarak adlandırdığım bölgelerde meydana gelen kazaları ve alınması gereken acil önlemleri defalarca dile getirdim.

Zaman içerisinde yazılarıma kayıtsız kalmayan Konya Valileri ve Karayolları Bölge Müdürlüğü bahse konu bölgelerde önlem alınması için çalışma başlattı.

Seydişehir-Antalya Yolu Katran Gediği mevkiine Türkiye’de ilk olarak “Acil Kaçış Rampası” yapılmasına karar verildi.

Acil Kaçış Rampası yapılmasında o dönemin Kaymakamı Dr. Necdet Türker, Belediye Başkanı İbrahim Halıcı ve Emniyet Müdürü Mehmet Cemal Iıssı’nın katkılarını ve çabalarını unutmak mümkün değil.

Bu katkı ve çabalara Milletvekili Harun Tüfekçi’de Ankara nezdinde destek verince “Acil Kaçış Rampası” 2007 yılının başlarında yapılmaya başlandı ve kısa süre içinde hizmete girdi.

Türkiye’de ilk olduğu için eksiklikleri ve aksaklıkları zaman içinde ortaya çıkacaktı. Rampa hizmete girdiği ilk yıllarda çok önemli kazaların can kaybı yaşanmadan atlatılmasını sağladı.

Seydişehir-Konya Yolu Çavuş Rampası bölümü ise yine benim yazılarımın dikkate alınması ile ilk önce 3 kilometrelik kısım daha sonra ise Kalkınma Bakanı Müsteşarı Kemal Madenoğlu ve Milletvekili Harun Tüfekçi’nin girişimleri ile önce 10 kilometrelik bölüm, daha sonra ise Seydişehir-Konya Yolu’nun tamamının bölünmüş yol olarak yapılmasına karar verilmesi ile buradaki sıkıntı da tamamen giderildi.

Önceki Karayolları Müdürü Haşmet Ruşen Oğuzalp’in, “Acil Kaçış Rampası ve Çavuş Rampası’nın bölünmüş yol olarak yapılmasında senin emeğin o kadar çok ki, ben bu konuda aldığım talimat sayısını bilemiyorum, ilgin için sana teşekkür ederim” dediğini daha dün gibi hatırlarım.

Sonuçta bu günlere gelindi, Acil Kaçış Rampası yapılmasında ve Seydişehir-Konya Yolu’nun bölünmüş yol olarak hizmete girmesinde emeği geçenlere teşekkürü borç bilirim.

RAMPADA İHMAL Mİ VAR?

Geçen hafta içinde süt taşıyan bir kamyon sürücüsü Acil Kaçış Rampasına girerek canını kurtarmak istedi. Ancak kamyon rampaya girdiği hızla kayalıklara çarptı ve ne yazık ki sürücü hayatını kaybetti.

Rampanın eksikliklerinin zaman içinde ortaya çıkacağını ifade etmiştim. Her ne kadar Türkiye’de ilk olarak lanse edilmeye çalışılan ancak ikinci kaçış rampası olarak Pozantı-Tarsus Otoyolu’nda hizmete açılan kaçış rampası, yer çekimi ivmeli olarak 340 metre uzunluğunda, 6 metre genişliğinde yapıldı. Araçların güvenli olarak durmasını sağlamak amacıyla 195 metrelik kısım çakıl ile kaplandı.

İncelediğim ve yetkililerden aldığım bilgiye göre Seydişehir Acil Kaçış Rampası çok kısa mesafede, yukarıdan hızla gelen araçların durma ihtimali düşük, ikinci olarak rampa yolunun yarısı beton diğer yarısı ise kumla kaplanmış, tamamının kum ile kaplı olması kazalarda ölüm riskini azaltacaktır.

En önemlisi ise soğuk kış günlerinde kumla kaplı olan kısım su alınca donuyor ve esnekliğini kaybederek beton bir yol haline geliyor. Süt taşıyan kamyonun sürücüsünün hayatını kaybetmesinin en önemli nedeni bu. Kumla kaplı yol karayolları tarafından sürülse yumuşatılsa belki de bu kaza ölüm ile sonuçlanmayacaktı. Burada ihmal mi? Var sorusu ister istemez aklımıza geliyor.

NE YAPILMALI

Karayolları kısa olan rampayı uzatmalı, rampanın beton kısmı sökülmeli tamamı kum ile kaplanmalı, ve bu kum özellikle kış aylarında belirli günlerde sürülmeli yumuşatılmalı.

Ayrıca bu yıl bölge bölünmüş yol olarak hizmet vereceği için virajlar biraz daha keskinleşti, Acil kaçış rampası altındaki bölüme de ikinci bir kaçış rampasının yapılmasının son derece faydalı olacağı kanaatindeyim.

Yetkililere ve ilgililere duyurulur.

> Yeni Meram >Yazarlar > Acil Kaçış Rampasında İhmal mi Var
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.