YAZARLAR

Seydişehir-Konya Karayolu’nun bölünmüş yol olarak tamamlanıp ulaşıma açılma çalışmalarını bölge kamuoyu da benim gibi uzun süredirtakip ediyor.

Elde olmayan sebeplerle meydana gelen gecikmeleri zaman zaman benim gibi kamuoyunun da eleştirdiği bir gerçek.

Ayrıca yol güzergahındaki seyahat konforu eksiklikleri sürücüler ve yolcular tarafından sürekli olarak eleştirilmektedir. Halen kullanılan mevcut yolda sürücüler yoldaki rampalar ve virajlardan oldukça şikayetçi.

EKSİKLİKLER GİDERİLİYOR

Karayolları Bölge Müdürü Mahmut Yıldız’ın verdiği bilgiye göre Seydişehir-Konya arasındaki bölünmüş yol tamamlandığı zaman yolda seyahat konforu artacak.

Yol ile ilgili biraz teknik bilgi vermek istiyorum.

74 kilometre uzunluğundaki Seydişehir-Konya Yolu Seydişehir çıkışından Meram yol ayrımına kadar olan kısmı kapsamaktadır.

Yolun 64 kilometrelik kısmı daha önce bölünmüş yol olarak tamamlandı. Kalan 10 kilometrelik kısım ise yeniden ihale edildi ve HELTAŞ İnşaat yol yapımını üstlendi.

10 kilometrelik yolun yapımına 23 Mayıs 2014 günü başlandı, yol bu yıl sonuna kadar tamamlanacak ve ulaşıma açılacak.

Bu arada 64 kilometrelik kısımda bulunan rampalar ve gereksiz virajlar 2015 yılı içinde Karayolları tarafından tekrar gözden geçirilecek düzenlemeler sonucunda yol 2 kilometre daha kısalacak.

110 KİLOMETRE SAAT

Yolda düzenleme çalışmaları tamamlandıktan sonra Seydişehir’den çıkan bir sürücü Konya Meram yol ayrımına kadar saatte 110 kilometre sabit hızla seyahat edebilecek. Yani rampalarda ve virajlarda vites değiştirme zorunluluğu kalmayacak.

Ama asıl önemli olan 74 kilometrelik Seydişehir-Konya yolu 2016 yılına kadar sıcak asfalt ile kaplanacak olması.

Yapılacak düzenlemeler öncelikli olarak, yol bakım masraflarını asgariye indirecek. Taşıt işletme maliyetleri azalacak ekonomiye önemli ölçüde katkı sağlanacak. Böylece yol yapımına harcanacak kaynak kendini kısa sürede amorti edecek.

Yolun tamamlanması ile tarihte çok önemli bir yeri olan ve başkentlik yapmış olan Konya ve ülkemizin önemli turizm merkezlerinden olan Antalya-Alanya bölgesinin ulaşım koridorunda bulunan Seydişehir’in turizmine ve ekonomisine büyük katkı sağlayacaktır.

İhaleyi alan HELTAŞ inşaat 10 kilometrelik kalan kısmın inşaatını yapacağı gibi 74 kilometrelik kısmın da sıcak asfalt kaplamasını yapacak. Tol Mahallesi yakınlarında saatte 400 ton üretim kapasiteli asfalt plentini kurdu.

Bu çerçevede, firma 2 altgeçit, 8 menfez, 21 hemzemin kavşak yapılacak, yukarıda da bahsettiğim gibi proje hızı 110 kilometre saat olacak. Yani Seydişehir-Konya Yolu birinci sınıf devlet yolu standartlarına sahip olacaktır.

Mevcut yoldan halen ortalama günlük 5.487 aracın geçiş yaptığı Karayolları tarafından açıklandı.

Yol tamamlandığı zaman bu rakamın çok daha yukarılara çıkacağı kesin.

Seydişehir kamuoyunun göz önüne alacağı asıl nokta yoldan geçiş yapan sürücülerden ve yolculardan nasıl istifade edileceğidir. Bu konuda pek başarılı olduğumuz söylenemez.

Seydişehir-Konya yolunun yapılmasında emeği geçen Milletvekili Harun Tüfekçi’ye, Karayolları Bölge Müdürü Mahmut Yıldız ve ekibine, AK Parti İlçe başkanı Kemalettin Atalay ve yönetimine ve de diğer emeği geçenlere teşekkür ediyorum.

> Yeni Meram >Yazarlar > 110 Kilometre sabit hız;
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Yeni Meram'a aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ MERAM veya yenimeram.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.